flåt :(

Förlåt för dålig update men viktor har varit hos mig sen i fredags och i torsdags var ja för trött för att blogga om ridlektionen.
Men i torsdags fick jag Ra vi hade dressyr och övade på samlad galopp, sedan fick vi hoppa ett liten travhinder på 60 cm kanske ?
Målet var att komma in i samlad trav mot travbommen hoppa och landa i rätt galopp och fortsätta i samlad galopp.
Svårt till en början att landa i rätt galopp sedan satt det perfekt :D samlad och allt ^^

Igår (söndag) red jag lite dressyr på Lukas.
Red igenom LC:1an lite halvt och lite egna vägar^^ lyssnade relativt bra men han är otroligt svår för han är seg och ganska dålig kondition så i galoppvolterna var de bara att driva, men han bröt aldrig av :)
Sen så hade vi två små hinder, ett kryss på kanske 40 cm och ett rättuppstående på ca 60 cm.
Inga problem alls med det :)
Tog av sadeln och red lite hoppade några skutt, sedan galopperade ja honom på lösa tyglar och ja styrde inte med skänklarna eller vikten, jag bara lät honom rulla och då galopperar han mot krysset och hoppar xD
Så jag fortsatte att rida lite utan att använda tyglarna och han lyssnade jätte bra :)

Sedan skrittade vi ut en liten bit :)

Imorgon ska jag gå fram och tillbaka till stallet vilket blir 8 km och rida lukas ^^
Joanna ska fota :D
Vet att viktor skulle göra de igår, men han kände sig dåligt och de va ganska kallt igår :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0