Hoppträning igår.

Förlåt för att jag inte bloggar förrens idag, men ja va så trött när jag kom hem efter träningen ^^
Och jag var så nervös inför hoppträningen :O
Sen när jag kom in till honom i boxen, och försökte rykta honom vilket inte gick så bra eftersom han är jätte lurvig och va lite svettig. Men det var så underbart :D När jag la på sadeln, när jag tränsade honom, när jag satte på benskydden... Allt kändes såå bra, det liksom verkligen satt i ryggmärgen typ "det här kan jag". Sen när jag tog in honom i ridhuset, spände sadelgjorden och hoppade upp dert kändes bara SÅ JÄVLA RÄTT! Jag har verkligen saknat den här ponnyn, och att äntligen få sitta på hans rygg igen va så underbart :') 
Jag började skritta fram för att känna lite på honom kändes fint, skrittade några varv började sedan träffa och göra skänkelvikning, gick relativt bra :) Travade ca 1-3 varv i båda varven sen galopperade jag ett varv i båda varven i lätt sitts och gjorde en volt i varje varv i samlad galopp, gick rätt bra det med :) skrittade lite sedan gjorde jag halt-trav-halt-galopp-halt funkade bra från halt till gångart dock svårare från gångart till halt. 

Sen började vi trava över bommar som låg som en solfjäder, han tryckte sig mkt utåt men sedan gick det relativt bra, sen la vi ihop det med tre studs volt sen tre studs igen, landade dom första gångerna i fel galopp sen satt det med. 

Han har verkligen kvar hoppningen i sig :D Liksom han är 21:D 
Han klarade 90graders svängar galant, hoppade grind och plank utan problem :D 

Han är så underbar :D 

Längtar redan till jag får sitta på han rygg igen :D 

Men jag vill verkligen raka honom för han har så mkt päls :( 
Men tror aldrig han har blivit det och  jag har aldrig gjort det på en häst tror inte heller att jag får det, men ska iaf antingen rycka mannen eller klippa den, men har inte gjort ngt av det heller :o 
Sen klippa svansen för den släppar nästan i backen -.-
Och hovskägget, galet va mkt hovskägg han har ^^ 

Vet inte riktigt hur ägaren tkr om det men våran hopptränare säger att vi ska göra det :) 


Senare ikv är det vanlig ridlektion :) 
Ska nog få ra ^^ 
Eller så kanske jag får lukas :O 
vad vet jag ^^ 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0